Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Danique

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben nu al een aantal dagen in Kaapstad en begin langzamerhand mijn weg hier te vinden. In het vliegtuig heb ik me nog aardig wat zorgen lopen maken over of ik het land wel binnen zou komen en of ik wel van het vliegveld zou worden opgehaald. Maar na een vlucht van 12 uur (met veganistische maaltijden die niet waren te eten) en 5 films later was ik gelukkig veilig aangekomen. Na een kleine sightseeing tour door de stad werd ik om 24.00 afgezet bij de residentie, mijn onderkomen voor de komende 5 weken.

Na een hele korte nacht ben ik zondag morgen meteen op ontdekking gegaan in de stad. En 's middags ben ik samen met een ander Nederlands meisje dat ook net was aangekomen lekker naar het strand geweest. Hoewel het behoorlijk hard waaide hebben we toch een aantal uur lekker op het strand kunnen liggen.

Maandag was de eerste schooldag, die begon met een introductiedag voor alle nieuwe studenten. We waren maar met 7 man, dus een kleine groep. De school ligt op 20 minuten lopen wat heerlijk is in dit weer. 's Middags zijn we weer heerlijk naar het strand geweest, dus ik begin al aardig bij te kleuren hier. Vandaag was de eerste echte lesdag, met grammatica en communication lessen. Net heb ik een Malay cook class gevolgd bij een Zuid-Afrikaans gezin. Mijn Duitse roomie is gister vertrokken, maar als het goed is krijg ik zo weer een nieuwe.
Ik ga nu douchen, want we gaan zo karaoken!

Liefs,

Danique

  • 11 Maart 2014 - 19:34

    Renee:

    Hee daniqjee,

    Wat fijn dat de reis goed is gegaan en je inderdaad veilig en wel bent opgehaald en in je appartement bent aangekomen ;D
    Hoe is je kamer? En deel je verder de keuken en badkamer met anderen?
    Je hebt toch wel gewonnen he met karaoke?
    Ik ga morgen ook lekker op het strand chillen in Gran Canaria wooeeeh!

    Blijf schrijven, dan blijf ik een beetje op de hoogte ;)

    xxxxx Renee

  • 11 Maart 2014 - 19:43

    Lonneke:

    Leuheukkkk!
    Ik ben jaloers hoor

  • 12 Maart 2014 - 00:00

    Marij:

    Haha nou en als Danique gaat karaoken dan weet je het wel... ;) fijn dat je al een beetje je draai hebt gevonden! Het is toch niet niks :) geniet er maar heeeerlijk van, het gaat zo voorbij!! Liefs!

  • 12 Maart 2014 - 03:21

    Nel Stam:

    Heerlijk te lezen,dat je al aardig gewend bent.
    Geniet van het mooie weer en straks de lessen !!
    Liefs Oma

  • 12 Maart 2014 - 15:05

    Madelon:

    Danique die gaat karaoken!!! :O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3644

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: