Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Danique

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik ben nu bijna een week in Kaapstad en ik vermaak me uitstekend.De lessen op school gaan goed en ik heb nu al het idee dat ik beter Engels spreek.

Dinsdag tijdens het karaoken gooide iemand een glas op mijn voet en ik had slippers aan, waardoor het een groot bloedbad werd. Natuurlijk hadden ze daar geen pleisters dus dat was heel handig allemaal. Gelukkig was het niet heel ernstig en geneest het al langzaam.

Nog een raar verhaal, ik sta in de supermarkt te wachten bij de kassa. Komt er opeens een vrouw naar mij toe met exact hetzelfde horloge als ik heb. Mijn eerste reactie is kut, ik word hier waar ik bij sta bestolen. Maar het gekke is, ze wil weten voor hoeveel ik hem in Nederland heb gekocht en vraagt of ik heb misschien niet wil kopen (hetzelfde horloge, met krassen en waarschijnlijk gejat, RAAR!!). Ook heel apart maar een heel ander verhaal. Ze verkopen hier in de supermarkt dus jam uit blik. Wat het je in godsnaam aan jam uit blik. Een normale jampot heb ik nog niet gevonden.

Woensdagavond hebben we op Signal Hill naar de zonsondergang gekeken. Dat is prachtig.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om voor school Lions Head te beklimmen. Het was vroeg en warm maar het uitzicht was de moeite waard. 's Avonds zijn we naar een markt geweest in Hout Bay. Hele leuke overdekte markt met kraampjes, lekker eten en live muziek.

Morgen staan we weer vroeg op om de Table Mountain te beklimmen. 's Avonds is er carnaval in de stad, dus ik doe het hier nog een keertje over. Zondag gaan we op een wijntour.

Hoe is het in Nederland?

LIefs,

Danique


  • 15 Maart 2014 - 08:52

    Oma:

    lieve Danique.
    Zo te lezen heb jij het best naar je zin en geniet je veel .
    Liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3645

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: