Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Boer - WaarBenJij.nu

Cape town

Blijf op de hoogte en volg Danique

19 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou mensen, we hebben de tafelberg berg beklommen. En we hebben het geweten.

Zaterdagochtend werden we om acht uur 's ochtends met de taxi afgezet bij de kabelbaan. We zouden met een groep van 5 (2 Duitsers, 1 Braziliaan en Mignon en ik) de berg beklimmen. Uiteindelijk zijn Mignon en ik met 1 Duitse jongen naar boven geklommen en zijn de andere met de kabelbaan omhoog gegaan. De klim omhoog was een hel. Het was bloedheet die dag en er stond geen zuchtje wind. De route was zo stijl, het was niet normaal. 1,5 uur later en na heel wat zweet te hebben geproduceerd, kwamen we boven aan. Op de top van de tafelberg is het 1 toeristische hel van mensen die met de kabelbaan omhoog gaan om er foto's te nemen en daarna de kabelbaan weer naar beneden nemen. Na een lunch en een foto sessie op de top, zijn we met de hele groep naar het hoogste punt (McLears Beacon) op de tafelberg gelopen. Vanaf daar hebben we een andere route naar beneden genomen. Intussen was de hele berg verborgen achter een wolkendek en zag je niks meer. De terugweg was misschien nog wel zwaarder dan de klim omhoog. We moesten ongeveer 800 meter dalen. Na ongeveer 3,5 uur met paden tussen grote rotsblokken, ladders en een watervallen kwamen we uit op een vlakke weg. We bleken in het Kirstenbosch te zijn uitgekomen. Vanaf daar hebben we weer een taxi naar de stad genomen en waren de na ongeveer 9 uur thuis. Die avond was er Carnaval in de stad dus zijn we bij de parade wezen kijken.

Zondag hebben we een wijntour met de school gedaan. Met een groep van 30 man hebben we 3 verschillende wijnboerderijen bezocht. Na 16 soorten wijn en in plaats van een lunch een bier proeverij voelde ik het 's avonds toch wel zitten. We sloten de dag af met een concert op de laatste boerderij.

Maandag was een niet heel bijzonder. We zijn naar school geweest en hebben 's avonds film gekeken.
Dinsdagavond zijn Mignon en ik naar de Waterfront gegaan. Hier is een groot winkelcentrum (echte Amerikaanse Mall) en vele leuke restaurantjes. Om er te komen was echter een drama. Na school wilden we met de bus die kant gaan. Het was echter spitsuur en de bussen zaten behoorlijk vol. Na 4 volle bussen die voorbij reden zonder te stoppen, kwam er een Zuid-Afrikaanse man aan en die heeft ons meegenomen met een mini-bus. Dit zijn kleine busje waar je voor 6 Rand 90 (0,40 cent) wordt opgepikt en afgezet waar je wilt. Deze bussen zijn zo gammel, de remmen doen het amper, maar ze pikken iedereen op, hoe vol de bus ook is. Uiteindelijk kwamen er denk ik ongeveer 20 mensen uit het busje (normaal passen er 9 in).

Donderdag was onze langste schooldag tot 6 uur. Voor het eten hadden we met Inge en Mandy (die de volgende dag uit Zuid-Afrika zouden vertrekken) afgesproken bij de waterfront om te gaan eten. We kwamen ze al tegen op het busstation in het centrum. Daarna hebben we heerlijk gegeten.
Vandaag was het heel slecht weer in Kaapstad met regen en bewolking (de bergen zijn niet te zien). Daarna zijn Mignon en ik maar weer gaan shoppen. Ditmaal in Canal Walk. Dit is de grootse mall net buiten de stad. De winkels vielen wat tegen maar we hebben allebei leuke dingen kunnen kopen. Ik was mijn telefoon vergeten dus we konden geen taxi bellen. Bij de receptie kon iemand voor ons een taxi bellen. We moesten echter 30 minuten wachten, dus wij chillen in het winkelcentrum. Na een uur wachten en nog een keer bellen met de taxicentrale hadden we er genoeg van (het was inmiddels al bijna half 9), we zouden zou een lugubere taxi nemen die daar wel stonden te wachten. Ze wilden ons alleen maar meenemen voor veel te veel geld, maar wij wilden naar huis dus uiteindelijk gingen we toch akkoord. Zitten we net in de taxi en rijden we weg komt onze taxi aanrijden. We zijn meteen de auto uitgesprongen en renden door naar onze eigen taxi.
Ik heb weer een nieuwe roomie, Mignon is verhuisd naar mijn kamer.

Morgen gaan we 's ochtends eerst paragliden vanaf Signal Hill (ging vandaag niet door vanwege het slechte weer). En 's middags gaan we met school naar Robben Island (ik ben benieuwd, sommige zeggen dat het heel saai is).
Vrijdag is in Zuid-Afrika een feestdag (mensenrechtendag) en daarom is de school gesloten. Omdat we een lang weekend vrij zijn ga ik samen met een groep meiden (2 uit Belgie, 1 uit Frankrijk en 1 uit Zwitserland) in 4 dagen de Garden Route doen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Danique

• 20 Maart 2014 - 08:50

Oma:

Wat geniet je en zie je veel!! .Heb je nog wel tijd om even te slapen??
    Nu op naar het Robben eiland.
    Tot de volgende keer
    Liefs Oma