Aangekomen in SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danique Boer - WaarBenJij.nu Aangekomen in SU! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Danique Boer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in SU!

Blijf op de hoogte en volg Danique

25 September 2012 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Hier een berichtje uit het tropische warme Paramaribo. Maar ik zal even met het begin van de reis beginnen en dat was op de dag voor vertrek. Hellemaal in de stress moest ik op vrijdagavond om 11 uur ' s avonds mijn koffer nog pakken en nadat ik ermee op de weegschaal ging staan bleek die dus 26 kg te zijn en dus 3 kg te zwaar. Met een koffer die iets te zwaar was, maar waar ik echt niks van thuis kon laten, vertrokken we de volgende ochtend om 8 uur richting Schiphol. Omdat we van te voren al hadden ingecheckt, moesten we alleen de bagage droppen. Ik dacht dat ik voor mijn overgewicht van mijn bagage per kilo overgewicht moest betalen, maar wat bleek gewoon honderd euro voor overgewicht. Leuk begin. Maar na een reis van 8 en half uur, 3 film en 2 maaltijden + ijs en een baby op de stoel naast mij kwamen we toch eindelijk aan op luchthaven van Suriname, midden in de jungle. Nadat we bij de visumcontrole een uur moesten wachten, geld hadden gewisseld en al onze bagage hadden verzameld werden we opgehaald door Henk, onze buschauffeur, met een leuk busje. De rit van het vliegveld naar ons huis in Paramaribo duurde ongeveer een uur en tijdens deze rit rijden we voorbij allemaal kleine houten hutjes waarvan je niet kon voorstellen dat daar dan toch echt mensen in wonen.
Onze thuisbasis voor de komende zes weken is een huis met een keuken, 3 slaapkamers en 2 badkamers. Nadat we bij ons in de buurt even snel een hapje hadden gegeten gingen wel allemaal doodmoe naar bed. De volgende dag werden we door het tijdsverschil en de jetlag allemaal behoorlijk vroeg wakker. Na een heerlijk ontbijtje met ei van Carmen hebben we met Henk, de buschauffeur een stadstoer door Paramaribo gemaakt. Daarna hebben we de hele middag bij het zwembad van een hotel gechilld en zijn we 's avonds bij een indonesche tent gaan eten. (Een noten allergie is hier zelf nog onhandiger dan in Nederland en het is maar goed dat ik kip ben gaan eten, want er is hier niet veel anders dan kip). Daarna hebben we lekker cocktails gedronken en kwamen we onze eerste bekende Nederlander tegen namelijk Ramon Beuk (een Nederlands-surinaamse kok van televisie). Vandaag zijn wij naar het ziekenhuis gegaan waar we gaan meelopen en daar waren ze niet zo blij dat wij in korte broek en op teenslippertjes kwamen aanzetten. Daarna zijn we naar het hoofdkantoor van de Medische zending gegaan, waar we informatie over de jungle. Verder relaxen we heel veel en hebben we door de hitte al snel de surinaamse mentaliteit overgenomen. Vanaf morgen gaan we in groepjes meelopen bij de radiologie en de radiokamer van de medische zending. Nu gaan we de zorg hier in Suriname toch echt zien.

Ik hoorde dat het in Nederland lekker aan het stormen was en dat het vriespunt 's nachts al wordt bereikt dat is wel wat anders dan de tropische hitte van 35 graden elke dag.

Ik laat snel weer wat horen!

xxxxxxxxx Danique



  • 25 September 2012 - 08:23

    Oma:

    wat heb jij in die korte tijd al veel meegemaakt en gezien !!!
    Nu straks aan jullie stage beginnen.Het zal mij echt benieuwen.
    hopelijk kun je daar goed slapen,wel gezellig zo met zijn allen
    xxxx oma

  • 25 September 2012 - 17:18

    Lonneke:

    suppppppppppppper jaloers ben ik op t mooie weer daar! Ik ben net door een hagelbui naar huis gefietst dus geniet lekker ervan! Succes met de noten en veel plezier met het meelopen!
    Kussssssjes lonneke

  • 25 September 2012 - 21:47

    Renske:

    Yo, super leuk danique! Ik zag nu deze keer niet op facebook dat je een nieuw stukje had geschreven. Vorige keer wel

  • 25 September 2012 - 22:58

    Yvonne:

    Fijn dat alles goed gaat,geniet ervan en blijf opletten dat je geen pinda's en noten eet.Tot nu toe is het nog
    een beetje vakantie, straks het echte werk.
    Succes,kus mama.


  • 26 September 2012 - 18:30

    Marijke :

    Een ding is zeker, dat je mooi en warm weer hebt,Holland is koud en regen.
    Ben benieuwd hoe jouw stage gaat verlopen? en dan straks in de jungle!!!
    Geniet ervan
    Liefs Marijke en Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 3656

Voorgaande reizen:

22 September 2012 - 02 November 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: